Body Mass Index  = BMI táblázat - magyarul testtömegindex


Túl sovány vagyok? Vagy netán túlsúlyos?  Az alábbi módszerrel könnyedén kiszámolhatod.

A BMI táblázat jelenleg a legmegbízhatóbb számítási mód a táplálkozástudománnyal foglalkozó szakemberek körében.

Számítsd ki testtömegindexed az alábbi módszerrel:

Mérd meg magasságodat és súlyodat. Magasságod méterben megadva, számold ki ennek a számnak a négyzetét, majd testsúlyod oszd el ezzel a számmal!

Azaz a BMI kiszámításának képlete:

 BMI = testsúly (kg) / magasság2 (m2)

Vagyis, ha mondjuk 165 cm magas vagy, az méterben kifejezve 1,65. Most számítsd ki a testmagasságod négyzetét (1,67 x 1,67 = 2,72). Ezután oszd el a testsúlyodat (pl. 58 kg-ot) ezzel az értékkel! Igy BMI = 58 (kg) : 2,79 = 21,3
!
Az alábbi táblázatba behelyettesítve megnézheted  ennek az értéknek a jelentését.

BMI kiértékelés:


BMI érték

Fizikai kondició

<18,5

Sovány

18,5-24,9

Normál testalkatú

25-29,9

Túlsúlyos

>30

Erősen túlsúlyos

.
Eltérések sportolók, idősebbek esetében: Az életkor előrehaladtával magasabb értékek még normálisnak tekinthetők. 50 éves korban például a 27-ig terjedő BMI érték még normál testalkatúnak számíthat. Hasonló a helyzet a sportolókkal (testépítők, élsportolók...). Az izomtömeg miatt az ő esetükben is eltér a testtömegindex értelmezése az átlagtól.

Body Adiposity Index (BAI)

A testtömeg index (BMI) mellett az elhizás mértékét egy másik módszerrel is meg lehet állapitani, méghozzá mérleg nélkül. Az adipózis, a testzsir mértéke a Body Adiposity Index (BAI) megközelítőleg egyenlő a test százalékos zsírtartalmával. Kiszámitása, ha a csipő kerületét és a testmagasságot méterben adjuk meg: azaz a a csipő kerületének 100-szorosát elosztjuk a magasságunk és magasságunk négyzetgyöke szorzatával , majd ebből 18-at kivonunk. testzsir index

A BAI közelitőleg a test százalékos zsirtartalmát tükrözi.

 Ha a fentiek alapján úgy véled, fogyókúráznod kell, akkor kezdj hozzá! Olvass tovább! (Kattints!)